کورده‌واری

گویش و ادبیات کردهای منطقه قروه- کوردی ناوچه‌ی قوروه

کورده‌واری

گویش و ادبیات کردهای منطقه قروه- کوردی ناوچه‌ی قوروه

کورده‌واری

گویش و ادبیات کردهای منطقه قروه مهجور مانده و از کتابت دور شده است. این وبلاگ شاید آغازی باشد برای پرداختن به این مهم و ثبت رسوم و سنن و شعرهایی که در حال فراموشی است. امیدواریم علاقمندان ما را در این کار یاری فرمایند.
https://telegram.me/kurdawary_ghorwa

بی وه‌ک من مه‌و

شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۴ ق.ظ

                            

بێ وه‌ک من مه‌و

که‌فه ڕێ

گه‌یده چه‌مێ

بۆسه!

چاو بگه‌رنه

پرده‌گه بۆزه‌و

مه‌ێه‌له ئاو

بۆ ئه‌وه بیژێ ئه‌تانم؛

خو ماینێد نیه

کی دێ ماین سوواره، بیره‌و که؟

ئاخه، خاڵو رێوار

ئه‌ێده ئه‌ی ئاو پان و قۊوله

بۆ ئه‌وه بیژن ئه‌تانی؟

له‌یه دراتێ

له‌و یه‌که چه؟

ئه‌و دانه‌گه‌یتر چه؟

بێ وه‌ک من مه‌و!

گه‌ره‌کده که‌فیده ڕێ

بزا ئه‌چی به‌ره‌و کۊ.

مه‌گه‌ر له‌و وه‌ر چه‌مه‌گه کی ته‌ماێرده؟

خاس بیره‌و که،

بێ وه‌ک من مه‌و!

رۆژی گوچکه‌م له بڕیگه‌وێ

باس خاڵو رێوارۊگۊێ

وا بێ ماین

داۊله ئاو چه‌مێ،

هه‌ر ئه‌یه!

دۊیای ئه‌وه چه؟

دۊیای ئه‌وه ...

هه‌ر

کوڵه ئه‌ته‌کنم

بزانم بۆ ئه‌ی خاڵو رێواره

هه‌ر ده‌م ئه‌تقنن!

بێ وه‌ک من مه‌و.

 

حه‌سه‌ن مو‌حه‌مه‌دی

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۶
گروه نویسندگان

نظرات  (۴)

شعر زیباییه. ممنون
زه ریف بو.
زیبا
تا مدتی پیش فکر میکردم کردی اصیل سورانیست اما همه گویش ها اصیلند و این کار شما قدم مهمی است در راه کتابت و اظهار وجود لهجه ی کردی منطقه قروه. شعر قشنگ و با معناییه دست شما درد نکند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی