کورده‌واری

گویش و ادبیات کردهای منطقه قروه- کوردی ناوچه‌ی قوروه

کورده‌واری

گویش و ادبیات کردهای منطقه قروه- کوردی ناوچه‌ی قوروه

کورده‌واری

گویش و ادبیات کردهای منطقه قروه مهجور مانده و از کتابت دور شده است. این وبلاگ شاید آغازی باشد برای پرداختن به این مهم و ثبت رسوم و سنن و شعرهایی که در حال فراموشی است. امیدواریم علاقمندان ما را در این کار یاری فرمایند.
https://telegram.me/kurdawary_ghorwa

زندگینامه هنرمند اهل قروه/ میکائیل فلاحی

يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۲۰ ق.ظ

میکائیل فلاحی متخلص به «خیـــــال کردستانی»،در هشتم اردیبهشت سال ۱۳۴۱ در روستای پیر باباعلی از توابع شهرستان قروه کردستان دیده به جهان گشود. پس از اخذ لیسانس علوم تجربی، به تدریس در مدارس روستاها وشهر قروه و دهگلان پرداخت. در سال ۱۳۷۴به فعالیتهای ادبی، فرهنگی و پژوهشی دست زد و آثاری از ایشان درشماره های مختلف هفته نامه ها، ماهنامه ها ماننــــــــد «سیروان»، «آبیدر» و مجلات اطلاعــــات هفتگی و گاهنامه های مانند «ژیوار» «ترانه ی باران»، «افق درافق»، «فاخته» و... به چاپ رسیده است.
درسال ۱۳۹۲ نخستین مجموعه دوبیتی هایش باعنوان«چرابرهم زنی خواب پرنده» چاپ ومنتشر شد که شامل: ۱۸۳ دو بیتی در ۹۸ صفحه می باشد.در سال ۱۳۹۳ کتاب «ساقی ساده خیل» را که به زبان اورامی است چاپ و منتشر کرد این کتاب ۲۶۱ صفحه وشامل: ۷۰ غزل،۲۱۰ رباغی و ۷۰ تک بیت می باشد. از دیگر آثار وی مجموعه غزلیات فارسی،دیوان اشعار کردی و یک رمان به زبان کردی است که آماده چاپ می باشد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۸
گروه نویسندگان

نظرات  (۲)

سلام
وبلاگ خیلی خوبی داری
موافقی تبادل لینک کنیم
این ادرس وبلاگ منه
http://pardisgallery.com/
با تشکر پردیس

جای بسی افتخار است برای شهر قروه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی